Kesällä 2022 pääsee jälleen kävelyretkille Vantaan historiaan!

Julkaistu 31.5.2022

Sukella mukaan Vantaan tarinaan yhden opastuksen tai koko sarjan verran. Vantaan monikerroksisesta historiasta löytyy herkullisia tarinoita kivikaudelta katutaiteeseen ja kartanoiden loistoon. Tarkemmat tiedot kävelyistä löydät tapahtuma-sivuilta, jonne pääset klikkaamalla linkkiä ohjelmassa!

Aikaisempina vuosina suosituiksi nousseita kierroksia järjestetään tänä vuonna lähiö- ja kartanokohteilla eri puolilla Vantaata. Lippu kierrokselle maksaa 10 €. Maksu paikan päällä käteisellä tai kortilla. Ei ennakkoilmoittautumista.

Noin tunnin mittaisten kierrosten oppaina toimivat Vantaa-Seuran ja Vantaan kaupunginmuseon asiantuntijat. Uskalla antaa Vantaan valloittaa!

Kierrokset järjestetään yhteistyössä Vantaan kaupunginmuseon, Visit Vantaan ja Vantaa-Seuran kanssa. Opastukset ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Vantaan historiakävelyt kesällä 2022:

Tiistai 7.8. klo 17:30 Hämeenkylän kartano

Tiistai 14.6. klo 17.30 Korson monet kasvot

Maanantai 20.6. klo 17.30 Katrinebergin kartano

Maanantai 27.6. klo 17.30 Modernia ja vanhaa Tikkurilaa

Torstai 7.7. klo 17.30 Håkansbölen kartano

Torstai 11.8. klo 17.30 Koivukylä: Kampakeramiikasta kompaktikaupungiksi

Torstai 18.8. klo 17:30 Backaksen kartano

Torstai 25.8. klo 17.30 Myyrmäki – Kivikaudesta katutaiteeseen

Maanantai 29.8. klo 17.30 Kivistö – Öljylamppukylästä asuntomessualueeksi

Lisäksi syyskuussa järjestetään historiakävely Jokiniemen muinaispuistopäivässä. Päivämäärä tarkentuu myöhemmin.

Vantaa-Seura