Kirkonkylän kulttuurikävely: Kirkonkylän voimanaiset

KESKIVIIKKO 17.8.2022 17:30 - 18:30

Kulttuurikävely

Helsingin pitäjän kirkonkylä, Kirkkotie 45, Vantaa

Millaisia naisia kirkonkylässä on aikoinaan vaikuttanut? Se selviää tällä opastuksella!

Kirkonkylästä löytyy paljon tutkittua tietoa, myös sen naisista ja perheiden arjesta. Kirkonkylän voimanaiset -opastuksella tutustutaan talojen emäntiin ja pappilan ruustinnoihin, jotka elävät kyläläisten muistoissa vahvoina ja voimakkaina persoonina, perheensä ja yhteisönsä tukipilareina ja mielipidevaikuttajina.

Kierros lähtee klo 17.30 Pyhän Laurin kirkon hautausmaan portilta, osoitteesta Kirkkotie 45, Vantaa. Opastuksen kesto on noin yksi tunti.

Lippu kierrokselle maksaa 10 €, työttömät/eläkeläiset/opiskelijat 8 €. Lapset (alle 15-v.) pääsevät mukaan ilmaiseksi. Kulttuurikävelyt ovat ilmaisia Vantaa-Seuran jäsenille. Maksu mieluiten kortilla.

Kirkonkylän voimanaiset on seitsemäs kesän 2022 kulttuurikävelyistä kirkonkylässä. Tämän jälkeen ohjelmassa on vielä eriteemaisia kulttuurikävelyitä kahtena kesäkeskiviikkona.

Tapahtuma on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Helsingestiftelsen tukee Vantaa-Seuran kesätapahtumia.

Vantaa-Seura järjestää kesä-elokuussa perinteisen kulttuurikävelyjen teemoitetun sarjan Helsingin pitäjän kirkonkylän idyllisessä miljöössä. Oppaina toimivat yhdistyksen asiantuntevat oppaat.

Kävelykierrokset järjestetään mahdollisimman koronaturvallisesti, voimassa olevia turvallisuussuosituksia noudattaen. Tämän hetken tilanteen mukaan osallistujamäärää ei rajoiteta eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Helsingestiftelsen tukee Vantaa-Seuran kesätapahtumia.