Historiakävely Leinelässä

MAANANTAI 28.8.2023 17:30 - 18:30

Vantaan historiakävely

Primaveran aukio

HIstoriakävelyiden sarjan uutuusopastuksella tutustutaan Leinelän kaupunginosaan.

Leinelän kompaktilla kerrostaloalueella on viihtyisää. Taidetta on tuotu kaduille ja seinille keskelle arjen elämää. Tiesitkö, että Leinelässä oli vielä vähän aikaa sitten Vantaan korkeimmat neliöhinnat? Tule tutustumaan tähän uuteen asuinalueeseen!

Sukella mukaan Vantaan tarinaan yhden opastuksen tai koko sarjan verran. Vantaan monikerroksisesta historiasta löytyy herkullisia tarinoita kivikaudelta katutaiteeseen ja kartanoiden loistoon. Aikaisempina vuosina suosituiksi nousseita kierroksia järjestetään tänä vuonna lähiö- ja kartanokohteilla eri puolilla Vantaata. Lippu kierrokselle maksaa 10 €. Maksu paikan päällä käteisellä tai kortilla. Ei ennakkoilmoittautumista.

Leinelän kierroksen oppaana toimii Vantaa-Seuran toiminnanjohtaja Riina Koivisto. Kierroksen lähtöpaikkana toimii Primaveran aukio, kaupan edusta.

Kierrokset järjestetään yhteistyössä Vantaan kaupunginmuseon, Visit Vantaan ja Vantaa-Seuran kanssa. Opastukset ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Leinelän opastus päättää kesän historiakävelyiden sarjan.

Sukella mukaan Vantaan tarinaan yhden opastuksen tai koko sarjan verran. Vantaan monikerroksisesta historiasta löytyy herkullisia tarinoita kivikaudelta katutaiteeseen.

Aikaisempina vuosina hurjan suosion saaneet historiakävelyt toteutetaan tänäkin vuonna koronapandemia huomioiden. Rajoitamme kierroksille osallistujien määrän 30 henkilöön. Kierroksilla noudatetaan THL:n hygienia- ja turvallisuusohjeita. Ethän osallistu, jos tunnet itsesi vähääkään sairaaksi. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

Kierrokset ovat tänä vuonna maksullisia ja ensimmäisistä tiedoista poiketen ennakkoilmoittautuminen on päätetty poistaa. Lippu kierrokselle maksaa 10 €/henkilö. Maksu paikan päällä käteisellä tai kortilla.

Noin tunnin mittaisten kierrosten oppaina toimivat Vantaa-Seuran ja Vantaan kaupunginmuseon asiantuntijat. Uskalla antaa Vantaan valloittaa!

Kierrokset järjestetään yhteistyössä Vantaan kaupunginmuseon, Vantaan Kyllin, Visit Vantaan ja Vantaa-Seuran kanssa. Opastukset ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Tulevat Vantaan historiakävely -tapahtumat

28.5.2024Historiakävely Hämeenkylän kartanolla