Vantaan historiakävely - Keimolanmäki

MAANANTAI 7.8.2023 17:30 - 18:30

Vantaan historiakävely

Sukella mukaan Vantaan tarinaan yhden opastuksen tai koko sarjan verran. Vantaan monikerroksisesta historiasta löytyy herkullisia tarinoita kivikaudelta katutaiteeseen.

Noin tunnin mittaisten historiakävelyiden oppaina toimivat Vantaa-Seuran ja Vantaan kaupunginmuseon asiantuntijat. Pääsylippu kullekin kierrokselle maksaa 10 €. Liput ostetaan paikan päältä. Maksuvaihtoehtoina käteinen tai korttimaksu.

Uskalla antaa Vantaan valloittaa!

Maanantaina 7. elokuuta kello 17.30 vuorossa Keimolanmäki – moottoriradan varrella

Modernin asuinalueen katulinjoissa on säilytetty vanhan moottoriradan muoto. Taide ja valokuvat ovat vallanneet rallikilpailujen nostalgisen lenkin, joka kierretään kierroksella. Oppaana kotiseutuneuvos Jukka Hako.

Lähtöpaikka: Lincolninaukio, vanhan valvontatornin juurelta.

Historiakävelyjen sarjassa on jäljellä vielä seuraavat opastukset:

24.8. Myyrmäki

28.8. Leinelä

Kävelyt järjestetään yhteistyössä Vantaa-Seuran, Vantaan kaupunginmuseon ja Visit Vantaan kanssa. Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Aikaisempina vuosina hurjan suosion saaneet historiakävelyt toteutetaan tänäkin vuonna koronapandemia huomioiden. Rajoitamme kierroksille osallistujien määrän 30 henkilöön. Kierroksilla noudatetaan THL:n hygienia- ja turvallisuusohjeita. Ethän osallistu, jos tunnet itsesi vähääkään sairaaksi. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

Kierrokset ovat tänä vuonna maksullisia ja ensimmäisistä tiedoista poiketen ennakkoilmoittautuminen on päätetty poistaa. Lippu kierrokselle maksaa 10 €/henkilö. Maksu paikan päällä käteisellä tai kortilla.

Noin tunnin mittaisten kierrosten oppaina toimivat Vantaa-Seuran ja Vantaan kaupunginmuseon asiantuntijat. Uskalla antaa Vantaan valloittaa!

Kierrokset järjestetään yhteistyössä Vantaan kaupunginmuseon, Vantaan Kyllin, Visit Vantaan ja Vantaa-Seuran kanssa. Opastukset ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.