Kulttuurikävely: Kirkonkylän voimanaiset

KESKIVIIKKO 9.8.2023 17:30 - 18:30

Kulttuurikävely

Kirkkotie 45, 01510 Vantaa

Kirkonkylän kulttuurikävelyllä kuullaan kylän vahvoista vaikuttajanaisista.

Kirkonkylästä löytyy paljon tutkittua tietoa, myös sen naisista ja perheiden arjesta. Kirkonkylän voimanaiset -opastuksella tutustutaan talojen emäntiin ja pappilan ruustinnoihin, jotka elävät kyläläisten muistoissa vahvoina ja voimakkaina persoonina, perheensä ja yhteisönsä tukipilareina ja mielipidevaikuttajina.

Oppaana toimii Vantaa-Seuran toiminnanjohtaja Riina Koivisto.

Opastus alkaa kello 17.30 ja kierros kestää noin yhden tunnin. Kierrokselle lähdetään Pyhän Laurin kirkon hautausmaan portilta, osoitteesta Kirkkotie 45. Lippu kierrokselle maksaa 10 €, työttömät/eläkeläiset/opiskelijat 8 €. Lapset (alle 15-v.) pääsevät ilmaiseksi muille, paitsi lastenkierrokselle 14.6. Lasten oman kierroksen lippu maksaa 5 €. Kulttuurikävelyt ovat ilmaisia Vantaa-Seuran jäsenille. Maksu mieluiten kortilla.

Opastus on osa kulttuurikävelyjen sarjaa, jossa on jäljellä vielä seuraavat kävelyt:

16.8. klo 17.30 Kirkonkylän talonpoikais- ja kirkkoarkkitehtuuria (uutuus!)
23.8. klo 17.30 Historian havinaa hautausmaalla

Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Vantaa-Seuran kesän tapahtumatoimintaa tukee Helsingestiftelsen i Vanda.

Vantaa-Seura järjestää kesä-elokuussa perinteisen kulttuurikävelyjen teemoitetun sarjan Helsingin pitäjän kirkonkylän idyllisessä miljöössä. Oppaina toimivat yhdistyksen asiantuntevat oppaat.

Kävelykierrokset järjestetään mahdollisimman koronaturvallisesti, voimassa olevia turvallisuussuosituksia noudattaen. Tämän hetken tilanteen mukaan osallistujamäärää ei rajoiteta eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Helsingestiftelsen tukee Vantaa-Seuran kesätapahtumia.