Kulttuurikävely: Historian havinaa hautausmaalla

KESKIVIIKKO 23.8.2023 17:30 - 18:30

Kulttuurikävely

Kirkkotie 45, 01510 Vantaa

Kesän viimeisellä kulttuurikävelyllä tutustutaan Pyhän Laurin kirkkoa ympäröivän hautausmaan vanhaan osaan.

Kierroksella tutustutaan Pyhän Laurin kirkon hautausmaan vanhaan osaan. Vehreästä puistosta löytyy hautakiviä yli 200 vuoden ajalta. Hautausmaan muistomerkkien avulla tulee Vantaan historia esille ainutlaatuisella, kiehtovalla tavalla. Opastuksella kävellään vain hyvin lyhyitä matkoja, joten suosittelemme opastusta myös vähemmän vetreille historianystäville.

Oppaana toimii Vantaa-Seuran toiminnanjohtaja Riina Koivisto.

Opastus alkaa kello 17.30 ja kierros kestää noin yhden tunnin. Kierrokselle lähdetään Pyhän Laurin kirkon hautausmaan portilta, osoitteesta Kirkkotie 45. Lippu kierrokselle maksaa 10 €, työttömät/eläkeläiset/opiskelijat 8 €. Lapset (alle 15-v.) pääsevät ilmaiseksi. Kulttuurikävelyt ovat ilmaisia Vantaa-Seuran jäsenille. Maksu mieluiten kortilla.

Hautausmaaopastus päättää kesän kulttuurikävelyjen sarjan. Kulttuurikävelyt ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Vantaa-Seuran kesän tapahtumatoimintaa tukee Helsingestiftelsen i Vanda.

Vantaa-Seura järjestää kesä-elokuussa perinteisen kulttuurikävelyjen teemoitetun sarjan Helsingin pitäjän kirkonkylän idyllisessä miljöössä. Oppaina toimivat yhdistyksen asiantuntevat oppaat.

Kävelykierrokset järjestetään mahdollisimman koronaturvallisesti, voimassa olevia turvallisuussuosituksia noudattaen. Tämän hetken tilanteen mukaan osallistujamäärää ei rajoiteta eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Tapahtumat ovat osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Helsingestiftelsen tukee Vantaa-Seuran kesätapahtumia.

Vantaa-Seura