Korsosta koelaitokselle -luento

TORSTAI 16.5.2024 17:30 - 19:00

Monitoimikeskus Lumo, Korso, Urpiaisentie 14

Vantaa-Seura ja Vantaan aikuisopisto juhlistavat kaupungin juhlavuotta luentosarjalla Vantaa 50: Vantaan mielenkiintoista paikallishistoriaa.

Luentosarjassa perehdytään Vantaan paikallishistoriaan kiehtovista näkökulmista. Luentosarjan luennot ajoittuvat toukokuisen Vantaa-päivän ympärille, ja ne järjestetään Myyrmäessä, Kivistössä, Korsossa ja Tikkurilassa.

Presidentti Lauri Kristian Relander asui ja työskenteli uransa alkuvaiheissa Vantaalla, silloisessa Helsingin maalaiskunnassa. FM Riina Koivisto valottaa ajanjakson tapahtumia luennollaan Korsosta koelaitokselle – presidentti Relanderin vaiheita Vantaalla.

Muut luennot ja luentopaikat:

ma 13.5. klo 17.30-19.00, Kestikievareista Kehärataan – joukkoliikennettä 1800-luvulta nykypäivään Martinlaakson-Myyrmäen seudulla (FM Jussi Iltanen). Myyrinki, Myyrmäki, Liesitori 1/Vaskivuorentie 10 B, 3. krs.

ti 14.5. klo 17.30-19.00, Kivistön alueen historia eli Kylästä kaupungiksi (FM Jukka Hako). Kaupunkikulttuurikeskus Mosaiikin sali (Kauppakeskus Kivis), Kivistö, Vantaankoskentie 69.

pe 17.5. klo 17.30-19.00, Ikikallion tarinoita – Tikkurilan alueen historiaa mammuteista meidän aikaan (FM Andreas Koivisto). Opistotalo, Tikkurila, Lummetie 5.

Ennakkoilmoittautuminen luentosarjalle on suositeltavaa, mutta voit tulla myös ilmoittautumatta seuraamaan esimerkiksi oman alueesi luentoa. Ilmoittautumisen löydät täältä.

Tapahtuma on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Kuva: Jokiniemen Maatalouden tutkimuskeskuksen 1. laboratoriorakennus. Erkki Pälli, Vantaan kaupunginmuseo.